Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen beschreven. Heb je een vraag die hier niet bij staat, stuur dan een berichtje via het contactformulier.

 

Waarom heb je geen echte webshop met winkelfunctie?

Voor mij is dit echt voor de hobby. Ik heb een baan in de zorg en een gezin. Daarnaast vind ik het leuk om creatief bezig te zijn.

Het is voor mij niet rendabel om een echte webshop te openen. Via deze site wil ik toch wat artikelen kunnen verkopen, maar helaas dus niet met een 'winkelwagentje' en betalen via IDeal. Wie weet in de toekomst...

 

Hoe bestel ik een artikel?

Bestellingen kunnen worden geplaatst via het bestelformulier. Onder ieder artikel staat een naam. Vermeld deze in je bericht en daarbij eventueel de kleur, maat, etc. Ik zal de mail zo spoedig mogelijk beantwoorden.

 

Worden alle artikelen met de hand gemaakt?

Alles wordt door mijzelf met de hand gemaakt. Ik bestel wel onderdelen die ik verwerk in mijn artikelen, zoals de boxmobielen, kralen, etc.

 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van de grote van het artikel. Voor meer informatie over de verzendkosten klik hier. De artikelen kunnen ook worden opgehaald in Lieshout.

 

Wat is de levertijd?

Ik verkoop alleen nog maar artikelen die ik op voorraad heb, omdat het voor mij niet meer in mijn planning past om ook artikelen naar wens te maken. Verzenden kan daarom binnen een paar dagen.

 

Kan ik het product ruilen?

Ja dat kan. Je hebt recht op een wettelijke bedenktijd van 7 dagen. Binnen deze periode kunnen de artikelen zonder opgaaf van reden retour gezonden worden. Zend dan een mail naar sturdyandsweet@outlook.com met de beschrijving van het bettreffende artikel. De retourzending dient in ongeschonden staat te verkeren en dient voldoende te worden gefrankeerd. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden geaccepteerd en ook niet gecrediteerd.

Het product wordt omgeruild voor een ander product of het bedrag van het product wordt binnen zeven werkdagen teruggestort. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

 

Zijn alle babyartikelen veilig?

Voor veel artikelen zijn standaard richtlijnen. Natuurlijk voldoen mijn artikelen aan deze richtlijnen. Zo gebruik ik onbehandeld hout, katoengaren voor speelgoed en check ik alles extra op stevigheid. Speenkoorden hebben een maximale lengte die voldoet aan de richtlijnen hiervoor.

Natuurlijk kan er altijd iets kapot gaan. Laat daarom je baby nooit alleen met het babyspeelgoed en speenkoorden. Speenkoorden dienen daarom ook niet in bedjes te worden gebruikt.

 

Kan ik ook artikelen laten aanpassen?

Nee, helaas past het niet meer in mijn tijdsplanning om artikelen naar wens te maken. Een (persoonlijk) cadeaulabel toevoegen is wel een mogelijkheid.

 

Kunnen de cadeauartikelen ook meteen naar de ontvanger gestuurd worden?

Ja, dit kan. Bij je bestelling kun je aangeven naar welk adres het verzonden mag worden. Dit kan dus ook meteen naar degene aan wie jij het cadeau wil geven. Als je het aangeeft, zal ik het voor je inpakken en kun je kiezen uit een cadeaulabel of gewone kaart om je cadeau extra persoonlijk in te pakken. De tekst op de kaart kun je natuurlijk zelf doorgeven.

 

Hoe kun je de gehaakte artikelen uitwassen?

Acryl:

  • Wassen op 30 graden in de wasmachine, een wolprogramma is aan te raden.
  • Het is beter om het omslagdoeken en grote gehaakte artikelen hangend te drogen. 
  • Acrylgaren mag niet gestreken worden.

 

Katoen:

  • Wassen op maximaal 40 graden in de wasmachine of met de hand.
  • Niet in de droger.